Elektreitskabels verbinding

Wat doet een netbeheerder

Netbeheerders zorgen voor het beheer van de elektriciteits- en gasnetten. Op dit moment zijn er in Nederland 7 regionale netbeheerders voor elektriciteit en gas. Coteq Netbeheer is een van deze netbeheerders.

Waar regel je wat voor je stroom?

Particuliere en kleinzakelijke klanten regelen de meeste zaken voor hun elektriciteitsaansluiting via hun energieleverancier. Het aanvragen van een aansluiting, het wijzigen of (laten) verwijderen regel je zelf via Mijnaansluiting.nl. Denk hierbij niet alleen aan een nieuwe aansluiting en het (laten) afsluiten, maar ook aan het verplaatsen en het wijzigen van de zwaarte van je aansluiting voor bijvoorbeeld het terugleveren van energie.

Afbeelding

Wist je dat wij

  • Het gas- en elektriciteitsnet onderhouden.
  • Het energienetwerk vernieuwen en uitbreiden.
  • Ervoor zorgen dat jij 24/7 op gas en stroom kunt rekenen.
  • Jouw aansluiting op het net regelen.
  • Verantwoordelijk zijn voor je energiemeter.

De kosten voor netbeheer

We onderhouden het elektriciteits- en gasnet in een bepaald vastgesteld gebied en zorgen ervoor dat de energieleverancier elektriciteit naar je woning of bedrijfspand kan transporteren. Daarnaast leggen we nieuwe of tijdelijke aansluitingen aan en wijzigen of verwijderen we bestaande aansluitingen. Voor al deze zaken brengen we kosten in rekening die je terugvindt in ons tarievenoverzicht. Deze netbeheerkosten betaal je als kleinverbruiker via de energieleverancier. Hoeveel transportkosten je betaalt is afhankelijk van de grootte van je aansluiting.

Tarieven kleinverbruik

Je betaalt als kleinverbruiker periodieke en soms eenmalige kosten.

Bekijk tarieven

Wat voor aansluiting heb jij?

De meeste huishoudens hebben een hoofdzekering met een capaciteit tot en met 3x25A of tot en met 1x35A. Wil je weten welke aansluitwaarde jij precies hebt? Bel dan tussen 8:00 en 17:00 uur met 0546-836 666 uur of stel je vraag via e-mail info@coteq.nl en vermeld je adresgegevens.

Aanpassen aansluitwaarde

Het aanpassen van de aansluitwaarde regel je via Mijnaansluiting.nl. Als je twijfelt of je een verzwaring van je aansluiting nodig hebt omdat je bijvoorbeeld zonnepanelen laat plaatsen of omdat je elektrisch wilt gaan koken, raden wij aan dit te laten onderzoeken door een erkend installateur. Wij kunnen helaas niet voor je bepalen welke capaciteit je nodig hebt.

Verhoging of verlaging

Als een verhoging van je capaciteit nodig blijkt te zijn, regel je dit vervolgens zelf via Mijnaansluiting.nl, waarna het verzoek bij ons terechtkomt. Dit geldt natuurlijk ook voor een eventuele verlaging, afhankelijk van je situatie.

Ga naar Mijnaansluiting.nl

Veelgestelde vragen

Ik heb een nieuwe kleinverbruikaansluiting aangevraagd via Mijnaansluiting.nl, en dan?

Op Mijnaansluiting.nl staat precies vermeld wat je moet doen om je aansluiting aan te vragen of te wijzigen. Lees verder voor meer informatie over je aansluiting.

Lees meer
Wanneer kan ik elektriciteit verwachten als ik een nieuwe aansluiting heb aangevraagd?

Wij streven ernaar aan om jouw aansluiting binnen de wettelijke aansluittermijn te realiseren. Wanneer je precies via jouw nieuwe aansluiting daadwerkelijk elektriciteit geleverd krijgt, hangt af van de door jou gekozen energieleverancier. Lees verder voor meer informatie.

Lees meer
Wat is de aansluitwaarde van mijn elektriciteitsaansluiting?

De aansluitwaarde van je elektriciteitsaansluiting staat vermeld op de rekening van je energieleverancier. Lees verder voor meer informatie over de aansluitwaarde van je elektriciteitsaansluiting.

Lees meer
Welke capaciteit heeft mijn hoofdzekering?

Je vindt de capaciteit van je hoofdzekering terug op de jaarrekening van je energieleverancier. Lees verder voor meer informatie over je hoofdzekering.

Lees meer
Alle veelgestelde vragen over aansluitingen