Welke werkzaamheden voeren onze monteurs weer uit?

Een aantal weken geleden zijn onze monteurs weer begonnen met werkzaamheden bij klanten thuis. We vertellen graag welke werkzaamheden zij weer uitvoeren. Bij alle werkzaamheden die onze monteurs uitvoeren volgen ze het protocol Samen veilig doorwerken en de richtlijnen van het RIVM.

Gas en elektriciteit
Op verzoek van de klant voeren we de volgende werkzaamheden uit voor kleinverbruikers(elektriciteitsaansluiting t/m 3 x 80 A – gasaansluiting t/m G25):

  • Nieuwe gas- en/of elektriciteitsaansluiting;
  • Verwijderen gas-en/of elektriciteitsaansluiting;
  • Verplaatsen gas- en/of elektriciteitsaansluiting;
  • Capaciteitswijziging;
  • Heraansluiten van de aansluiting;
  • Herzegelen van de aansluiting;
  • Spanning erop / Spanning eraf;
  • Niet-urgente meterstoringen, zoals meter staat stil en display niet afleesbaar;
  • Plaatsen slimme meter n.a.v. prioriteitsaanvraag slimme meters.

Voor grootverbruikers geldt; we voeren alle werkzaamheden uit voor zover er geen enkel contact is met de klant.

Op initiatief van Coteq voert de aannemer de volgende werkzaamheden uit voor kleinverbruikers:

  • Vervangen conventionele meters door slimme meters (vanuit de aanbieding slimme meters);
  • Vervangen solo gasmeters (vanuit de aanbieding slimme meters);
  • Verwijderen aansluitingen bij een aansluiting die al meerdere jaren niet meer in gebruik is;
  • Enkele werkzaamheden aan de gasleiding in de straat, waarbij we de klant vragen zelf de hoofdkraan te sluiten en zelf te ontluchten.

Op initiatief van Coteq voeren we de volgende werkzaamheden uit voor kleinverbruikers:

  • Vervangen afkeurmeters vanuit de meterpool;
  • Wisseling van steekproef meters vanuit de meterpool.

RIVM-maatregelen
Voor we bij klanten thuis aan het werk gaan wordt op voorhand zorgvuldig gecommuniceerd over de geplande werkzaamheden. Vanzelfsprekend hebben onze klanten de keuze om afspraken op een later moment in te plannen. Uiteraard houden onze monteurs, net als monteurs van andere aannemers zich strikt aan de voorgeschreven hygiënemaatregelen zoals beschreven in het protocol en alle RIVM-maatregelen. Hoe gaan ze te werk? Netbeheer Nederland heeft het mooi in kaart gebracht, zie hieronder.

Klik op het plaatje om te vergroten​.

Meer informatie
Heb je vragen, neem dan contact op met onze collega’s van de Servicedesk. Dit kan door een mail te sturen naar info@cogas.nl of te bellen naar (0546) 836 666.