Update storing slimme meter 26 november

Update 26 november: De uitleesstoring is inmiddels opgelost, behalve voor nieuwe slimme meters. Hebt u na 1 oktober een nieuwe slimme meter gekregen? Dan kan het probleem zich de komende tijd nog wel voordoen. Als de standen niet beschikbaar zijn via de app of verbruiksmanager, kunt u de meterstanden wel gewoon op het display van de meter bekijken.

We zijn nog steeds hard aan het werk om de storing in de slimme meter op te lossen. Gelukkig wordt het grootste deel van de meterstanden weer correct uitgelezen. Ook kun je de standen wel bekijken via de display van de meter.

Een klein aantal slimme meters geeft een foutmelding. Hierdoor kan het zijn dat je geen inzicht krijgt in de dagelijkse tussenstand of in je energieverbruik op de app of verbruiksmanager van je energieleverancier. Je hoeft hier geen actie voor te ondernemen, wij zijn hard aan het werk om dit op te lossen. Door bugs in het systeem duurt het oplossen van het laatste deel van de storing helaas langer dan we hadden verwacht.

Tijdens de storing worden de meterstanden (en dus het verbruik) wel gewoon op de meter geregistreerd, en deze komen beschikbaar in de app of verbruiksmanager van je energieleverancier zodra de storing is opgelost.