In een slimme elektriciteitsmeter zit een geheugen dat het
energieverbruik meet en opslaat. De slimme gasmeter heeft dat niet. De
elektriciteitsmeter is verbonden met de gasmeter, zodat ook de gasstanden
opgeslagen worden.
Op donderdag 12 mei is de uitleesstatus bij ongeveer 2000
slimme gasmeters in het duogebied* Enexis – Coteq veranderd naar
“niet-uitleesbaar”. De uitleesstatus van 700 slimme meters is onterecht gewijzigd. Coteq heeft dit geconstateerd en direct gecorrigeerd. Het kan echter voorkomen
dat je al via jouw energieleverancier bericht hebt gekregen over deze gewijzigde
uitleesstatus.
Hoe weet ik of mijn slimme meter nog wordt uitgelezen?
Beschik je over een elektriciteits-
en gasmeter binnen Coteq netgebied? Dan wordt jouw slimme meter gewoon
uitgelezen.
Beschik je over een elektriciteitsmeter binnen Enexis netgebied en heb
je vragen over de statuswijziging? Dan adviseren we je contact op te nemen met
netbeheerder Enexis.
Wil je weten wie jouw netbeheerders zijn? Bekijk dan www.mijnaansluiting.nl
Wordt mijn verbruik wel gemeten?
Tijdens de uitleesstoring wordt je energieverbruik wel gemeten en - zodra de meter weer bereikbaar is- doorgegeven aan je
energieleverancier.
Wat moet ik doen als mijn (slimme) meter kapot of in
storing is?
Staat de teller stil of is het display niet leesbaar? Neem
dan contact op met de netbeheerder Enexis. Zij zijn te bereiken via 088-857
7000.
Loopt je meter nog wel en is je display leesbaar, maar denk je dat de
meterstand niet klopt? Dan kun je het beste contact opnemen met jouw
energieleverancier.
*Als je in duo-gebied woont, betekent dat Enexis jouw netbeheerder is voor elektriciteit en Coteq jouw netbeheerder is voor gas.